nighttrain Bangkok - Chiang mai

19 september 2014 - Chiang Mai, Thailand

Sawadee kha / sawadee krap,

Donderdag zijn we om 16:00 opgehaald en naar het treinstation gebracht. Daar konden we om 17:00 de trein in en om 18:10 vertrok deze. Meteen kwamen ze met de menukaart en konden we avondeten en ontbijt bestellen. Omdat het leger het hier nu voor het zeggen heeft, mocht er helaas geen alcohol gedronken worden in de trein. Maar daar heeft het personeel wat op gevonden. Ze brengen je een flesje cola met whiskey erin, hihihi. Het avondeten in de trein was echt niet te eten. Toen we klaar waren wilden we wat gaan rondlopen. Helaas mocht dat maar tot 21:00u dus zijn we maar weer omgedraaid en hebben we onze bedden opgemaakt. Na wat lachen en onze eigen disco na te bootsen zijn we rond 23:00u allemaal in slaap gevallen. Na een nacht waarin we allemaal een paar keer wakker zijn geweest was het alweer 6:00u. We deden de gordijntjes open en waren in een heel ander landschap, eindelijk jungle!! Om 18:15 kwamen we aan im Chiang mai. We werden naar kns hotel gebracht en konden hier meteen de kamer op. We hebben ons gedoucht en om 11:00u kwam er iemand van 333travel. We hebben vandaag 1 excursie gepland staan, de fietstocht. Hier zullen we onze ogen wel uitkijken. Voor morgen hebben we een dagexcursie geboekt. Een jungle trekking met raften, olifanten, de beroemde watervallen en de longnecks.

Het eten en drinken is hier im chiamg mai echt stukken goedkoper. Een whiskey-cola kost 50 baht (ongeveer 1,25) en het is helft whiskey helft cola. We hadden er een paar gedronken en hadden ze toch al plakken. Daarna even het zwembadje in. En daarna de stad verkennen. We liepen een restaurant in en volgens mijn zagen die bijna nooit toeristen. Daar zaten alleen maar locals dus we werden even raar aangekeken. We hebben daar even een grote chang gedronken en zijn weer verder gewandeld. Even een portie frietjes op de straat gekocht en weer een drinkpauze gemaakt. Daarna zijn we verder gewandeld en kwamen we langs een tempel en een school waar ze aan het voetballen waren. Hier hebben we een tijdje zitten kijken. Daarna zijn er wat gaan eten en drinken in de buurt van het hotel. Bianca ging na het eten even naar de wc in het hotel en ik denk wat blijft die lang weg. Ik denk ga maar even kijken en toen lag ze al te slapen. En omdat ik zelf ook erg moe was heb ik Boy even gehaald zodat ik ook naar de kamer kon en hij de sleutel had. Nu heb ik 6 uur geslapen en lig ik midden in de nacht ( 3:26u) klaar wakker in bed. Een mooie tijd om dit verhaal te typen. We verheugen ons erg op de excursie van vandaag! Later op de dag meer.

sawadee kha / sawadee krap,

Bianca, Vinny, Boy en Wendy

1. Danielle:
    20 september 2014
    Sjatten veul plezeer mit de jungle trekking!!