sam roi yot national park

26 september 2014 - Nong Kae, Thailand

Sawadee kha/ sawadee krap,

Gisteravons zijn we met de shuttle bus naar het centrum van hua hin gegaan. Hier zijn we eerst wat gaan eten bij een amerikaans uitziende bar. Hotdog met zelfgemaakte frietjes. Hierna zijn we door de stad gelopen, even gaan kijken bij de visserspier. En uiteindelijk zijn we op de nightmarket beland. Hier verkopen ze veel nepspullen waaraan je het niet ziet. We hebben alle 4 een zonnebril gekocht en dat was me toch een dure €2,38 omgerekent. We hebben ernao nog even wat gedronken bij de bar en om half 12 hebben we de taxi naar het hotel gepakt.

Vanochtend zijn we om 9 uur richting het sam roi yot national park gegaan. We hebben eerst een 3 kwartier gereden en toen moesten we een gammel wiebel bootje op. Hier gingen we mee naar de andere kant van het eiland, waar we naar de grot gingen. Het eiland was vol met palmbomen en naaldbomen en het strand was super wit. Daar aangekomen kon de 415m lange wandeling naar boven beginnen. Wij dachten dat doen we wel even zo erg kan het niet zijn. Nou bij de eerste paar meter dreef het zweet al van ons af dit was toch wat heftiger dan gedacht. Eenmaal aangekomen in de grot was dat het wel waard. Wat was dit super mooi!! De weg terug naar beneden viel wel mee, je moest alleen uitkijken dat je niet viel op die ongelijke rotsen. Beneden konden we lekker meteen de zee in, helaas voor ons zaten hier ook kwallen en hebben we alleen vooraan in het water gelegen. Daarna zijn we gaan douchen en konden we lekker gaan eten. Eindelijk eens een keer echt lekker Thais eten. Bianca en ik vonden zelfs de garnalen lekker. Het eten hier vinden we allemaal niet helemaal geweldig helaas. De poes wat hier woonde kwam ook onder de tafel bedelen voor eten. Dit was dan ook wel net een dikke daya, hihi. Die kreeg genoeg te eten hier. Onder het eten kwam onze gids ons opeens roepen er zat een slang naast het restaurant. Meteen kijken en foto's maken natuurlijk. Na het eten mochten we nog een uurtje over het eiland wandelen. Hier hebben we uiteindelijk nog een varaan gezien. Helaas heb ik daar geen foto van op mijn telefoon die staat bij Boy op.de camera. Toen was het tijd om met het bootje terug te gaan. De zee was wel wat wilder dus die schudde flink heen en weer. Ik was blij dat we weer in de auto zaten. Net nog lekker wat gezwommen en nu douchen en aandoen en hier een paar 100m verder naar de night market. Hopelijk hebben deze kraampjes wel lekker eten.

groetjessss