monkey mountain

25 september 2014 - Nong Kae, Thailand

Gistermorgen na het ontbijt zijn we richting strand gelopen. Via het strand hebben we +/- 3,5 km gelopen richting monkey mountain. Daar aangekomen begon de klim naar boven. Eerst een paar gewoon trappen op en toen kwamen de ongelijke trappen die ook nog eens schuin af liepen naar beneden. Daar aan gekomen kwamen er langs de eerste monnik. Hier zijn we langs gelopen en hebben genoten van een prachtig uitzicht over zee. Hierna moesten we weer een weggetje naar beneden lopen en daar kwam je langs de apen. Bianca durfde niet langs dus die wou boven langs lopen. Wij zijn gewoon doorgelopen naar beneden toen we daar aankwamen bleek dat bianca er helemaal niet kon komen via een andere weg dus konden we weer terug op. Bianca was al weggestuurdt door een monnik, schijnbaar zat daar ook een legerbasis en boven op zaten nog veel meer apen. Bianca opgepikt en weer met zn 4en naar beneden gelopen. We zijn nog wat verder gelopen naar een restaurant, zodat we ons vocht te kort aan konden vullen. Hier hebben we ook meteen een wc pauze gehouden. Toen we daarvan af kwamen zaten er al apen in het restaurant. Hihi we schrokken wel een beetje toen ze opeens voor ons stonden. Maar het personeel gooide al ijsklontjes op ze en weg waren ze. We zijn weer verder de berg op gelopen en hebben bij een kraampje een ijsje gegeten ook hier moesten we oppassen voor de apen. De mevrouw van het kraampje stond klaar met een stok en touw om de apen weg te jagen. Er zat ene verder weg in het kraampje, maar hebben gelukkig geen gezien die onze ijsjes wou jatten. Toen de ijsjes op waren konden we weer flinke trappen omhoog richting de tempel. Helaas mochten we hier binnen geen foto maken. Als je bij de monnik 20 bath doneerde voor de tempel kreeg je een geluksbandje. Dit hebben Bianca en ik dan ook gedaan. Hiernaa zijn we naar beneden gelopen en zagen we dat iemand de apen ging voeren. Hij had ze opeens overal zitten. We zijn weer richting strand gelopen en zo richting hotel. Dit was natuurlijk op het heetst van de dag en we zijn allemaal wel wat verbrand. En we hadden ons zo goed ingesmeerd steeds. We hebben nog even gezwommen in het zwembad en zijn ons gaan douchen en aandoen. Daarna zijn we eens de andere kant uitegwandeld en kwamen we tot de ontdekking dat er een winkelcentrum in de buurt ligt. Helaas ging deze bijna sluiten dus dat wordt vanavond terug gaan. Vanavond pakken we eerst de shuttle bus verder het centrum in, want er zouden hier meerdere winkelcentrums moeten liggen en ook een outlet. Nu gaan we eerst even lekker liggen luieren en zwemmen in de pool!

Groetjes van ons 4!!